Kamp plaats

Algemene info

Wegens de ontwikkeling van COVID-19 moeten we ons kamp anders indelen dan anders.
De bevers en oude gaan niet naar de geplande kampplaats.
Alle concrete info vind u hieronder.

Hier is zeker nog eens al de informatie die je nodig hebt in een documentje:
Info_kamp.pdf

Fosshop

Indien uw zoon/dochter nog zaken uit de fosshop nodig heeft voor kamp, kan u dit document invullen en doorsturen naar eekhoorn.fosshop@gmail.com. Dit ten laatste tegen 8 juli.

Verdere info kan u terugvinden in het document.
Bestelformulier-FOSSHOP.pdf
Bestelformulier-FOSSHOP.docx

Je valies

  • Eigen mondmaskers
  • Pampers (indien nodig)
  • 8 onderbroeken
  • 8 onderhemdjes
  • 8 paar kousen
  • 6 lange en/of korte broeken
  • 8 T-shirts
  • 4 truien
  • 2 pyjama’s
  • Slaapzak, matje, kussen, knuffel
  • Regenjas en gewone jas
  • Laarzen
  • Stevige wandelschoenen
  • 1 paar extra schoenen
  • Pantoffels
  • Toiletzak met, douchegel, shampoo, tandenborstel, tandpasta, bekertje, borstel, zonnecrème, rekkertjes…
  • 3 kleine handdoeken
  • 6 washandjes
  • 1 grote handdoek
  • Vuile waszak
  • Dagrugzakje met drinkflesje
  • Zwemgerief
  • Balkleren (mooie kleren in apart zakje)
  • T-shirt van FOS en das.
  • Zaklamp
  • Wasknijpers
  • Zakdoeken
  • Adressen en geld om een postkaartje op te sturen
  • Een drinkbus met je naam op

Wanneer

Start

Zondag 26 juli.
Tussen 14u00 en 16u00* mogen de kindjes afgezet worden aan het kampadres.

Einde

Donderdag 30 juli.
Tussen 14u30 en 16u30* mogen de kindjes afgehaald worden.

De afhaal en ophaal periodes zijn opgesplitst. Als je niet zeker bent welke periode je verwacht, gelieve Wasbeer te contacteren voor meer informatie.

Waar

Lodewijk Coiseaukaai 11d​
8000 Brugge

Prijs

De prijs voor ons kamp is €75.

Inschrijven doe je door te storten BE27 9730 9297 8473.

Gebruik als vermelding: naam kind + Bever

Eerste kind betaal je €75, voor het tweede kind betaal je €70, voor het derde kind €65 etc.

Deadline: 8 juli

Valies ordenen

Het is gemakkelijker voor uw kind en ons als alles mooi klaar zit per dag in de valies, zo kunnen ze vlot en goed aan de dag beginnen.

Aankomst op de kampplaats

We spreken af op de kampplaats zelf.
Het exacte uur zal nog gecommuniceerd worden.

Vertrek van de kampplaats

U kan uw kleine spruit terug komen ophalen op de kampplaats zelf.
Het exacte uur zal nog gecommuniceerd worden.

De beverwet

Als bever speel ik samen met de andere bevers.
Ik ben eerlijk, vriendelijk en hou vol.

Zoals de traditie het voorschrijft wordt er elke dag een bever van de dag verkozen. Dat is een bever die zich de dag voordien super goed heeft ingezet tijdens de spellen en boven de groep uitsprong. Deze bever mag dan de volgende dag zijn/haar beverwet opzeggen bij de leiding. Het is dus aangeraden om deze op voorhand al eens te bekijken.

Je valies

  • Eigen mondmaskers
  • 12 onderbroeken
  • 12 paar kousen
  • 3 – 5 korte broeken
  • 2 – 3 lange broeken
  • 7 - 10 T-shirts
  • 4 truien
  • 2 pyjama’s
  • Slaapzak, matje, kussen, knuffel
  • Regenjas en gewone jas
  • Laarzen
  • Stevige wandelschoenen
  • 1 paar extra schoenen
  • Pantoffels
  • Toiletzak met douchegel, shampoo, tandenborstel, tandpasta, bekertje, borstel, zonnecrème, rekkertjes…
  • 3 kleine handdoeken
  • 6 washandjes
  • 1 grote handdoek
  • Vuile waszak
  • Dagrugzakje met drinkflesje
  • Zaklamp
  • Wasknijpers
  • Zakdoeken
  • Adressen en geld om postkaartje op te sturen.
  • Zwemgerief
  • Balkledij (in apart zakje)
  • UNIFORM EN DAS
  • Een drinkbus met naam op
  • 3 witte T-shirts

Wanneer

Start

Woensdag 22 juli.
Tussen 10u30 en 12u00 mogen de kindjes afgezet worden aan het kampadres.

Einde

Zaterdag 1 augustus.
Tussen 12u00 en 13u30 mogen de kindjes afgehaald worden.

Waar

Bronnenweg 10
1755 Gooik

Prijs

De prijs voor ons kamp is €150.

Inschrijven doe je door te storten BE27 9730 9297 8473.

Gebruik als vermelding: naam kind + Welp

Eerste kind betaal je €150, voor het tweede kind betaal je €145, voor het derde kind €140 etc.

Deadline: 8 juli

Aankomst op de kampplaats

We spreken op woensdag 22/07 af op de kampplaats zelf. Het is de bedoeling dat u uw zoon / dochter zelf brengt. Het concrete uur zal nog worden meegedeeld.

Er mag gecarpoold worden als er enkel kinderen uit dezelfde tak in de auto zitten. Een broer & zus (uit verschillende tak) mogen samen op kamp vertrekken maar een extra kindje er bij mag niet.

Vertrek van de kampplaats

Maandag 01/08 mag u uw kleine spruit terug komen ophalen op de kampplaats. Het concrete uur zal nog worden meegedeeld.

De welpenwet

Als welp speel ik samen met de anderen in de jungle.
Ik luister naar de oudere wolven.
Ik ben eerlijk, vriendelijk en hou vol.

Zoals de traditie het voorschrijft wordt er elke dag een welp van de dag verkozen. Dat is een welp die zich de dag voordien super goed heeft ingezet tijdens de spellen en boven de groep uitsprong. Deze welp mag dan de volgende dag zijn/haar welpenwet opzeggen bij de leiding. Het is dus aangeraden om deze op voorhand al eens te bekijken.

Je valies

De meesten onder jullie weten intussen al wat er in hun valies moet, maar voor diegene die niet willen vergeten kan je dit lijstje gebruiken.

  • Eigen mondmaskers
  • 12 onderbroeken
  • 12 paar kousen
  • Zwemgerief
  • Balkledij (in apart zakje)
  • UNIFORM EN DAS
  • 3 – 5 korte broeken
  • 2 – 3 lange broeken
  • 7-10 T-shirts
  • 4 truien
  • 2 pyjama’s
  • Slaapzak, matje, kussen, knuffel
  • Regenjas en gewone jas
  • Laarzen
  • Stevige wandelschoenen
  • 1 paar extra schoenen
  • Pantoffels
  • Toiletzak met douchegel, shampoo, tandenborstel, tandpasta, bekertje, borstel, zonnecrème, rekkertjes…
  • 3 kleine handdoeken
  • 6 washandjes
  • 1 grote handdoek
  • Vuile waszak
  • Dagrugzakje met drinkflesje
  • Zaklamp
  • Wasknijpers
  • Zakdoeken
  • Adressen en geld om postkaartje op te sturen.
  • Zakmes (grootte evenredig met verantwoordelijkheidsgevoel)
  • Gamel, beker en bestek
  • Een drinkbus met naam op
  • TREKRUGZAK

Wanneer

Start

Woensdag 22 juli.
Tussen 10u30 en 12u00 mogen de kindjes afgezet worden aan het kampadres.

Einde

Zaterdag 1 augustus.
Tussen 12u00 en 13u30 mogen de kindjes afgehaald worden.

Waar

Bronnenweg 10
1755 Gooik

Prijs

De prijs voor ons kamp is €150.

Inschrijven doe je door te storten BE27 9730 9297 8473.

Gebruik als vermelding: naam kind + JG/V

Eerste kind betaalt volle pot (€150), tweede kind €5 korting (€145), derde kind €10 korting (€140) etc.

Deadline: 8 juli

Aankomst op de kampplaats

We spreken op woensdag 22/07 af op de kampplaats zelf. Het is de bedoeling dat u uw zoon / dochter zelf brengt. Het concrete uur zal nog worden meegedeeld.

Er mag gecarpoold worden als er enkel kinderen uit dezelfde tak in de auto zitten. Een broer & zus (uit verschillende tak) mogen samen op kamp vertrekken maar een extra kindje er bij mag niet.

Vertrek van de kampplaats

Maandag 01/08 mag u uw kleine spruit terug komen ophalen op de kampplaats. Het concrete uur zal nog worden meegedeeld.

De wet

  • Een scouts / gids is eerlijk.

  • Een scouts / gids eerbiedigt de overtuiging van anderen.

  • Een scouts / gids maakt zich nuttig.

  • Een scouts / gids is een vriend van allen.

  • Een scouts / gids is vriendelijk en hoffelijk.

  • Een scouts / gids kan gehoorzamen.

  • Een scouts / gids staat open voor de natuur en is milieubewust.

  • Een scouts / gids houdt vol.

  • Een scouts / gids is ijverig.

  • Een scouts / gids is zelfbewust en heeft eerbied voor zichzelf en anderen.

Zoals de traditie het voorschrijft wordt er elke dag een scouts / gids van de dag verkozen. Dat is een scouts / gids die zich de dag voordien super goed heeft ingezet tijdens de spellen en boven de groep uitsprong. Deze scouts / gids mag dan de volgende dag zijn/haar wet opzeggen bij de leiding. Het is dus aangeraden om deze op voorhand al eens te bekijken.

Belofte (overgang JG/V naar OG/V)

Ik beloof te trachten: goed samen te werken in de groep; te leven naar scouts-en gidsenwet en mijn overtuiging; anderen te helpen waar ik kan.

Je valies

De meesten onder jullie weten intussen al wat er in hun valies moet, maar voor diegene die niet willen vergeten kan je dit lijstje gebruiken.

  • Eigen mondmaskers
  • 12 onderbroeken
  • 12 paar kousen
  • Zwemgerief
  • Balkledij (in apart zakje)
  • UNIFORM EN DAS
  • 3 – 5 korte broeken
  • 2 – 3 lange broeken
  • 7-10 T-shirts
  • 4 truien
  • 2 pyjama’s
  • Slaapzak, matje, kussen, knuffel
  • Regenjas en gewone jas
  • Regenbroek
  • Laarzen
  • Stevige wandelschoenen
  • 1 paar extra schoenen
  • Pantoffels
  • Toiletzak met douchegel, shampoo, tandenborstel, tandpasta, bekertje, borstel, zonnecrème, rekkertjes…
  • 3 kleine handdoeken
  • 6 washandjes
  • 1 grote handdoek
  • Vuile waszak
  • Dagrugzakje met drinkflesje
  • Zaklamp
  • Wasknijpers
  • Zakdoeken
  • Adressen en geld om postkaartje op te sturen.
  • Zakmes (grootte evenredig met verantwoordelijkheidsgevoel)
  • Gamel, beker en bestek
  • Een drinkbus met naam op
  • Kampingstoeltje
  • TREKRUGZAK

Nieuw in de lijst:

  • Regenbroek
  • Kampingstoeltje

Wanneer

Start

Dinsdag 21 juli.
Om 11u30 stipt aan het station.

Einde

Vrijdag 31 juli.
Om 21u00 terug aan het station.

Waar

Hier, daar en nergens.

Prijs

De prijs voor ons kamp is €150.

Inschrijven doe je door te storten BE27 9730 9297 8473.

Gebruik als vermelding: naam kind + OG/V

Eerste kind betaalt volle pot (€150), tweede kind €5 korting (€145), derde kind €10 korting (€140) etc.

Deadline: 8 juli

Vertrek met de trein aan het station

Info volgt.

Aankomst terug aan het station

Info volgt.

De wet

  • Een scouts / gids is eerlijk.

  • Een scouts / gids eerbiedigt de overtuiging van anderen.

  • Een scouts / gids maakt zich nuttig.

  • Een scouts / gids is een vriend van allen.

  • Een scouts / gids is vriendelijk en hoffelijk.

  • Een scouts / gids kan gehoorzamen.

  • Een scouts / gids staat open voor de natuur en is milieubewust.

  • Een scouts / gids houdt vol.

  • Een scouts / gids is ijverig.

  • Een scouts / gids is zelfbewust en heeft eerbied voor zichzelf en anderen.

Zoals de traditie het voorschrijft wordt er elke dag een scouts / gids van de dag verkozen. Dat is een scouts / gids die zich de dag voordien super goed heeft ingezet tijdens de spellen en boven de groep uitsprong. Deze scouts / gids mag dan de volgende dag zijn/haar wet opzeggen bij de leiding. Het is dus aangeraden om deze op voorhand al eens te bekijken.

Medicatie & Siskaart / KIDS-ID.

Siskaart of KIDS-ID afgeven aan de takleider.

Indien uw kind medicatie neemt, verwittig de leiding en geef de dosis door aan de takleider.
Kenteken alle kledij en medicatie.
Medicatie moet in een apart afgesloten zakje worden meegegeven.

Wij mogen enkel medicatie geven indien er een doktersvoorschrift is, geef hier dus zeker een kopie van mee.

Medische fiche

Voor het kamp zal er opnieuw een medische fiche moeten ingevuld worden waarop alles vermeld zal moeten staan. We hebben elke medisch detail nodig. Vanaf er symptomen zijn van gelijk welke ziekte kan uw zoon/dochter naar huis gestuurd worden, tenzij deze regelmatig voorkomen en vermeld staan in de medische fiche.

Ziekte / risicogroep

Indien uw zoon/dochter in de 5 dagen voor kamp ziek is geweest mag hij/zij helaas niet deelnemen aan het kamp. Als uw zoon/dochter tot de risicogroep behoort moet schriftelijke toestemming worden gegeven van de ouders & eventueel een arts bij een medische aandoening.

Wat neem je zeker niet mee?

Een nintendo, PSP, iPod, iPhone, iPad of andere elektronische stufjes. Speelgoed, zakgeld, snoep en frisdrank zijn ook niet toegestaan. Zien we die toch dan nemen we deze af en krijg je die na het kamp terug. Een strip of boekje mag wel mee voor tijdens de siësta.

Valiezenkoers

Er zal dit jaar geen valiezenkoers zijn aangezien u uw zoon/dochter zelf naar de kampplaats brengt en dan de bagage dus kan meebrengen. Wij rekenen er op dat u zelf een luizencontrole uitvoert bij uw zoon/dochter. De medische fiche moet u dit jaar afgeven bij aankomst op de kampplaats.

Ouderbezoekdag

Door de coronamaatregelen die wij dit kamp moeten nemen zal er helaas geen OBD kunnen plaatsvinden.

Heb je nog vragen?

Aarzal niet de takleiding te contacteren.

Hier is zeker nog eens al de informatie die je nodig hebt in een documentje:
Info_kamp.pdf

Wasbeer
Takleider Bevers

Emile 'Wasbeer' Pannier

0477/06.04.20
Oeakari
Takleider Welpen

Thomas 'Oeakari' Lammertyn

0472/67.75.27
Tamaroe
Takleider JG/V's

Louis 'Tamaroe' Lescouhier

0498/51.73.84
Wombat
Takleider OG/V's

Jeroen 'Wombat' Vandendriessche

0496/24.48.03